Document Type : Research Paper
Authors
1 Ph.D Student of Communication Science ,The University of Tehran
2 Associate Professor, The University of Tehran
Abstract
Keywords
Main Subjects
ابوعلی شبانی، محبوبه (1388). استعارههای مفهومی و جنسیت در بافت ایرانی یک رویکرد زبانشناسی شناختی. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ایلام.
بوردیو، پیر (1400). سلطه مذکر، ترجمه محسن ناصریراد. تهران: آگه
بیچرانلو، عبداله و پورعزت، علیاصغر (1392). کارکردها و کژکارکردهای بازگشت معنایی استعارهها؛ مطالعه موردی مفهوم میان رشتهای مهندسی فرهنگی. مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی. دوره 5 ، شماره 3 (پیاپی 19) : صص 121-101
چندلر، دانیل (1397). مبانی نشانهشناسی. ترجمه مهدی پارسا. تهران: سوره مهر.
حسن پور اسلانی، محسن و صدیقی، بهرنگ. (1392). مردانگی در قاب نشانهشناسیِ اجتماعی مردانگی در عکاسی مطبوعاتی دهههای 50 و 60 خورشیدی. مجله جامعه شناسی ایران. 14(4). 34-3
دانسی، مارسل (1396). فهم نشانهشناسی رسانهها، ترجمۀ گودرز میرانی و بهزاد دوران. تهران: علمی و فرهنگی
دانش مهر، حسین و سبحانی، پرویز. (1400). بدن مندی و برساخت مردانگی: روایت مردان از تجربه ی جراحی های زیبایی. مطالعات جامعه شناختی (نامه علوم اجتماعی سابق). 28 (1). 227-199
ذکایی، محمدسعید، و ویسی، سیمین. (1400). مردانگی های ایرانی در فضای مجازی: سنخ ها، گفتمان ها و منازعات. مجله جامعه شناسی ایران، 22(3 ). 92-68
راسخ مهند، محمد (1393). درآمدی بر زبانشناسی شناختی. تهران: سمت.
سجودی، فرزان (1393). نشانهشناسی کاربردی. تهران: نشر علم.
سیدمن، استیون (1398). کشاکش آرا در جامعهشناسی. ترجمه هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
شریفی، نفیسه و نرسیسیانس، امیلیا. (1400). زنانگی و برساخت ایدئالهای مردانه: مطالعهای در میان مردان متولد دهة ۱۳۷۰ در تهران. زن در توسعه و سیاست. 19 (2). 349-329
شریفیان، فرزاد (1391). مقدمهای بر زبانشناسی فرهنگی. ترجمه لیلا اردبیلی. تهران: نشر نویسه پارسی.
کوثری، مسعود و مولایی، محمد مهدی. (1392). روایتهای مردانگی در موسیقی رپ و چالش مردانگی هژمونیک. مجله جامعه شناسی ایران. 13 (4). 175-149
کوچش، زولتان (1394). استعاره در فرهنگ؛ جهانیها و تنوع. ترجمه نیکتا انتظام. تهران: سیاهرود.
کوچش، زولتان (1396). استعاره، مقدمهای کاربردی، ترجمه جهاشاه میرزابیگی. تهران: انتشارات آگاه.
گافمن، اورینگ (1391). نمود خود در زندگی روزمره، ترجمۀ مسعود کیانپور. تهران: نشر مرکز.
لیکاف، جورج و جانسون، مارک (1396). استعارههایی که با آن ها زندگی میکنیم، ترجمه هاجر آقاابراهیمی. تهران: نشر علم.
Ameli, Saied Reza (2017). Dual Spacization of Cultures: Problematization of Cyberspace and Cultural Matters. Journal of Cyberspace Studies. 1 (1). 1-18
Charteris-Black, J. (2004). Corpus Approach to Critical Metaphor Analysis. Basingstok: Palgrave Mcmilan.
Connell, R. W. (1987). Gender and power: Society, the person and sexual politics. Cambridge: Polity
Connell, R. W. and Messerschmidt, J. (2005). Hegemonic Masculinity: Rethinking the Concept. Sage.
Consalvo, M. (2003). The Monsters Next Door: Media Constructions of Boys and Masculinity. Feminist Media Studies, 3(1). 27–45.
Croft, W and Cruse, A (2004). Cognitive Linguistics. NewYork: Cambridge University Press.
Jansen, S. C., and Sabo, D. (1994). The Sport/War Metaphor: Hegemonic Masculinity, the Persian Gulf War, and the New World Order. Sociology of Sport Journal, 11(1). 1–17.
Kimmel, M. S. (2005). Globalization and Its Mal(e)contents: The Gendered Moral and Political Economy of Terrorism. In Handbook of Studies on Men & Masculinities, edited by M. S. Kimmel, J. Hearn, and R. W. Connell. Thousand Oaks, CA: Sage.
Kimmel, M. S. (1987). Rethinking masculinity: New directions in research. In Changing men: New directions in research on men and masculinity, edited by M. S. Kimmel. Newbury Park, CA: Sage.
Kimmel, Michael S. (2000). The Gendered Society, New York: Oxford University Press
Kövecses, Z. (2015). Where Metaphors Come From: Reconsidering context in metaphor. Oxford: Oxford University Press
Lakoff, G., & Johnson, M. (1993). The contemporary theory of metaphor. Metaphor and Thought. 2nd ed., PP.202-251. Cambridge: Cambridge University Press.
Light, B. (2013). Networked Masculinities and Social Networking: Sites A Call for the Analysis of Men and Contemporary Digital Media. Masculinities and Social Change. 2 (3). 245-265
Maaranen, A. and Tienari J. (2020). Social media and hyper-masculine work cultures. Gender, Work & Organization. 30 (2). 1127-1144.
Moloney, M. E., & Love, T. P. (2018). #TheFappening: Virtual Manhood Acts in (Homo)Social Media. Men and Masculinities, 21(5), 603-623.
Phipps, C. (2022). “You belong in the kitchen”: social media, virtual manhood acts, and women strength sport athletes’ experiences of gender-based violence online. Feminist Media Studies, 23(8), 4221–4237.
Pragglejaz group. (2007). A Method of Identifying Metaphorically Used Words in Discourse. Metaphor And symbol. 22(1). 1-39
Rubin, J. D., Blackwell, L., & Conley, T. D. (2020). Fragile Masculinity. Proceedings of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems.
Whitehead, M and Barrett, F. (2001). The Masculinities Reader. London: polity