منابع
-آزاد ارمکی، تقی و شالچی (1384). « دوجهان ایرانی: مسجد و کافی شاپ، فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال1، شمارۀ4، صص163-183.
- استونز، راب (1380). متفکران بزرگ جامعه شناسی، ترجمة مهرداد میردامادی، تهران: نشر مرکز.
- احدی ، شراره (1386). « معرفی کافه نادری در قلمرو پاتوق های روشنفکری» ، فصلنامۀ فرهنگ و مردم ،شمارۀ ۲۱ و 22، صص138- 142
- ایمان، محمد نقی(1381). تحقیق قوم نگاری در رویکردهای کمی و کیفی تحقیق، نشریۀ دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز) ،سال 45 , شماره 184-183 ; صص 37 - 62 .
- پارسا، شادی (1387). «مرگ هابرماس در بن بست کافه نشینی، نگاه جامعه شناسان به کارکرد فرهنگی و اجتماعی کافه ها ـ از تفریح تا فکر سازی»، روزنامۀ صبح ایران، دنیای اقتصاد، سه شنبه 02/05/ 1387
- زیبایی، فروزان(1397). کافه نشینی،ظرفیتی برای رشد فرهنگی، مجله دارنیکو، شماره 5، 12- 20، 1397.
- ترکمه، آیدین(۱۳۹۳). درآمدی بر تولید فضای هانری لوفور ، تهران: انتشارات تیسا.
- ستارزاده داریوش، نقی زاده، محمد و فرح، حبیب (1389). فضای شهری، اندیشهای اجتماعی، فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست، سال12،شمارۀ 4، صص 173-183.
- شیخی فینی، سهیلا و المیرا غمام نو (1394). «بررسی نقش کارکردی کافه ها در فضای عمومی شهر؛ شناسایی ویژگی ها و پتانسیل ها» ،اولین کنفرانس سالانۀ پژوهش های معماری، شهرسازی و مدیریت شهری،یزد.
-فکوهی، ناصر (1390). انسان شناسی شهری،تهران: نشر نی.
- گیدنز، آنتونی (۱۳۷۸). تجدد و تشخص: جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمة ناصر موفقیان، تهران: نشرنی.
-Bourdieu, P (1984).D istinction: A Social Critique Of the Judgement Of taste .( by R Nice, Trans), Routledgc e Kagan Paul.
-O'Brien, M., Rustin, M., Jones, D., & Sloan, D (2000). Children's independent spatial mobility in the urban public realm. Childhood, 7 (3), 257 – 277.
-Gottdiener, M.(1993). A Marx for Our Time: Henri Lefebvre and the Production of Space, -7 Sociological Theory, 11(1) 129-150
-Lefebvre, H.(1991). The Production of Space,( D. Nicholson, Trans). Oxford: Smith Blackwell Publishers.
-Moran, J. (2006) Milk Bars, Starbucks and the Uses of Literacy. Cultural Studies 20(6),. 552-573.-
-Simmel, G.(1903) The Metropolis and Mental Life , In D. P. Frisby & M Featherstone (eds.), Simmel on Culture:
Selected Writings, London SAGE.
-Tracy, S. J (2013). Qualitative Research Methods: Collecting Evidence, Crafting Analysis, Communicating Impact, Chichester: John Wiley & Sons.