ایرانی کرمانی، فاطمه، میرتاجالدینی، لیلا و یوسفوند، سامان (1391). اقتصاد فرش و بازاریابی جهانی آن. تهران: نور علم.
ابراهیمی ناغانی، حسین (1393). «مقدمهای بر زیباشناسی نقش و رنگ گلیمهای عشایر بختیاری». نگارینۀ هنر اسلامی، 1، 19-39.
امیرپناهی، محمد (1397). «ساخت اجتماعی بازار؛ تحلیل جامعهشناختی پیدایش بازار با تأکید بر بازار بانه در استان کردستان». مطالعات جامعهشناختی، 1، 87-115.
افروغ، محمد (1397). «مطالعۀ ساختاری و محتوایی نمکدانهای بختیاری با تأکید بر طرح و نقش». نامۀ انسانشناسی، 27، 63-93.
ــــــــــــ (1394). اقتصاد خلاق و کارآفرینی بومی هنر در دستبافتههای عشایری (قشقایی) با تأکید بر قالی قشقایی. همایش ملی فرش دستباف خراسان جنوبی، دانشگاه بیرجند، 978-996.
ــــــــــــ (1394). توسعۀ هنری و اقتصادی فرش ایرانی و عشایری با تمرکز بر خلاقیت و جوهر اصالت. همایش ملی فرش دستباف خراسان جنوبی. دانشگاه بیرجند. 170-187.
بازرگان هرندی، عباس (1397). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته: رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: دیدار.
بلوکباشی، علی (1382). جامعۀ ایلی در ایران. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
توحیدلو، سمیه (1394). حیات اقتصادی ایرانیان در دورۀ مشروطه. تهران: هرمس.
تیرگر، مونا (1395). اقتصاد هنر در بافتههای عشایری. هفتمین کنفرانس بینالمللی اقتصاد و مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی. تهران.
تناولی، پرویز (1383). گبه: هنر زیر پا. تهران: فرهنگسرای یساولی.
ــــــــــــ (1380). نمکدان؛ دستبافتههای عشایری و روستایی ایران. تهران: نظر.
ــــــــــــ (1377). تاچههای چهارمحال. تهران: یساولی.
ــــــــــــ (1377). جلهای عشایری و روستایی ایران. تهران: یساولی.
ــــــــــــ (1370). نان و نمک. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
ترابی، انسیه و اکبری، فاطمه (1394). «تأثیر عملکرد کانالهای ارائۀ آثار هنرهای تجسمی بر خلق ارزش». مجموعه مقالات همایش پژوهشی اقتصاد هنر ایران، 61-71.
تراسبی، دیوید (1389). اقتصاد فرهنگ. ترجمۀ کاظم فرهادی. تهران: نی.
خادمی، مهدی و پریخانی، شاهین (1395). استراتژی بازاریابی هنر. تهران: انتشارات سیته.
شش جوانی، حمیدرضا (1386). اقتصاد هنر و کارآفرینی: درآمدی بر آیندهشناسی تعامل خردهنظامهای فرهنگ و اقتصاد در ساختار اجتماعی ایران. به سفارش حوزۀ هنری اصفهان و حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 1-9.
سلطانعلی، آرش (1395). برند و برندسازی: براساس دیدگاههای نخبگان برندسازی جهان. تهران: ایدۀ خلاقیت.
شش جوانی، حمیدرضا (1391). کارآفرینی فرهنگی و اقتصاد هنر. اصفهان: طراحان هنر.
عسگری سوادجانی، بهمن و همکاران (1394). سیمای فرهنگ و طبیعت استان چهارمحال و بختیاری. تهران: کریمخان زند.
علوی، عباس (1389). «نقشمایههای گبه در ایل بختیاری». هنرهای تجسمی نقشمایه، 5، 85-90.
کیانی، ندا، زکریایی کرمانی، ایمان و ابراهیمی علویجه، مهدی (1395). «مطالعۀ مردمشناسی وریسبافی عشایر بختیاری». پژوهشهای ایرانشناسی، 2، 115-134.
کیانی، ندا (1395). مطالعۀ روابط ساختاری تاچه و نمکدان چهارمحالوبختیاری با رویکرد انسانشناسی هنر. نامۀ انسانشناسی، 24، 129-149.
کیانی اجگردی، ندا، زکریایی کرمانی، ایمان و معمار، ثریا (1399). «واکاوی آسیبهای مرتبط با دستبافتههای عشایر بختیاری در سبک زندگی معاصر با تکیه بر آرای پیر بوردیو». نگارینۀ هنر اسلامی، 20، 117-136.
کبیری، فرانک (1388). «خورجین و گونههای مختلف آن در استان چهارمحال و بختیاری». گلجام، 14، 51-68.
گینزبرگ، ویکتور و تراسبی، دوید (1392). اقتصاد هنر. ترجمۀ محمدرضا مریدی و دیگران. مشهد: بدخشان.
ولف، جنت (1387). تولید اجتماعی هنر. ترجمۀ علی رامین، تهران: نی.
Heilbrun, J., Gray, C. M. (2011). The Economics of Art and Culture. Cambridge: Cambridge University Press,
UK.