امینی، محمد. (1368). تاریخ اجتماعی ورامین در دورۀ قاجاریه، تهران: بینا.
------------(1384). عشایر منطقه ورامین، تهران: مدیریت امور عشایری استان تهران.
ایروانی، محمدرضا. (1385). سنجش میزان گرایشهای خانوارهای عشایری در زمینه اسکان و مشکلات موجود ( بررسی موردی عشایر عرب جرقویه)، جهاد، آذر و دی، شماره 274: صص. 43-62.
رامین، علی. (1387). مبانی جامعهشناسی هنر، تهران: نشر نی.
رفیقی، سمیه. (1398). نقش بدن زیسته در عینیت بخشی به اعیان از منظر مرلوپونتی، شناخت، شماره 1/81، دوره 12: 71-93.
ستوده، هدایتالله. و
رنجبر، محمود. (1380).
مردمشناسی با تکیه بر فرهنگ مردم ایران، تهران: ندای آریانا.شهبازی، عبدالله. (1366).
ایل ناشناخته، تهران: نی.فکوهی، ناصر. (1388).
تاریخ اندیشه و نظریههای انسانشناسی. تهران: نی.
نجفی، محمدعلی(1398)، ایلات ایران، قم: یاس بخشایش.
Åhrén, E. (2009).
Death, Modernity, and the Body: Sweden 1870-1940. Sweden: University Rochester.
Boas, F. (1940), Race, Language and Culture , New York : THE MACMILLAN.
Bourdieu, P. (1984), Distinction. A Critique of the Social Judgement of Taste. London:Routledge.
Coote, J. ( 1989), 'The Anthropology of Aesthetics and the Dangers of "Maquetcentrism"', JASO, Vol. XX, No. 3: 229-43.
Copleston, F. (1994), A History Of Philosophy, Vol IX, New York: S.J. AN IMAGE BOOK
Eagleton, T. (1990), The Ideology of the Aesthetic, Oxford: Basil Blackwell.
Forge, A.(2006), "The AbelamArtist", Howard & Perkins, Morgan, The Anthropology of Art: AReader,(pp.109-121)Malden: Blackwell.
Fournier, M. (2006), Marcel: A Biography, translated by Jane Marie Todd, USA :PRINCETON UNIVERSITY.
Mascia-Lees ,Frances E. (2011), AESTHETICIZATION OF EVERYDAY LIFE,USA, Blackwell Publishing .Ltd.
Leach, E. (1958), "Magical Hair",Journal of the Royal Anthropological Institute of Great Britain and Ireland, Vol. 88 pp. 147-64.
Leach, E. R. (1967),"Aesthetics, in The Institutions of Primitive Society", edited by E. E. Evans-Pritchard, Oxford: Basil Blackwell: pp. 25-38.
Leach,E. (1973), "Levels of Communication and Problems of Taboo in The Appreciation of Primitive Art", Forge Antony, Primitive Art & Society, New York :Oxford: pp. 221-234.
Maquet, J. (1979), Introduction to Aesthetic Anthpopology, Malibu: Undena Publications.
Mascia-Lees, F. E. (2011), A Companion to the Anthropology of the Body and Embodiment, USA: Blackwell.
Mauss, M. (1934)," Les Techniques du corps", Journal de Psychologie, No. 32(3-4). Reprinted in Mauss, Sociologie et anthropologie, 1936, Paris: PUF.
Merleau-Ponty, Maurice, (2000)Phenomenology of Perception. Translated by Donald A. Landes. New York: Routledge.
Morphy, Howard (1989), "From Dull to Brilliant: The Aesthetics of Spiritual Power Among the Yolngu ", H, Man, New Series, Vol. 24, No. 1 (Mar): 21-40.
Morphy, H. (1992), "Aesthetics in a Cross-Cultural Perspective: some reflections on Native American basketry", JASO 1992, Vol. 23, No.1:1-16.
Morphy, H. (2006), "From Dull to Brilliant The Aesthetics of Spiritual Power among the Yolngu", Howard & Perkins Morgan, The Anthropology of Art: AReader, (pp.302-320) Malden: Blackwell.
Mveng, E. (1975), "Probematique d'une esthetique negro-africaine", Ethiopiques, pp. 68-79.
Naidoo, Loshini. (2015), Ethnography: An Introduction to Definition and Method.
Salamone, F. A. (2004), Encyclopedia of religiousrites, rituals, and festivals, New York & London: Routledge.
Synnott, A. and Howes, D. (1992)," From Measurement to Meaning, Anthropologies of the Body", Anthropos, Vol. 87, No. 1./3 pp. 147-166.