احمدی، بابک.(1399). از نشانههای تصویری تا متن؛ به سوی نشانهشناسی ارتباط دیداری، تهران: نشر مرکز.
اسحاقی، مهدیه؛ شریفیمقدم، آزاده. (1397). «تحلیل نشانهشناختی یک مجموعه تلویزیونی کودک و بررسی نقش آن در آموزش کودکان (با رویکرد رمزگان بارتی)». دوفصلنامة علمی پژوهشی تفکر و کودک، 9(1)، 95-144.
اصغرپور، نرگس. (1396). نشانهشناسی پوشاک دوره صفویه(از دیدگاه رولان بارت)، تهران: موسسه جمال هنر.
بابایی، پروین؛ اکبری، فاطمه. (1393). «بازنمایی عوامل مؤثر بر شکلگیری پوشاک ایرانیان». نشریه فرهنگ مردم ایران، 38و39، 9-26.
بارت، رولان.(1399). مبانی نشانهشناسی، مترجمان: صادق رشیدی و فرزانه دوستی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی
تاجیک، محمدرضا. ( 1389). «نشانهشناسی؛ نظریه و روش». پژوهشنامه علوم سیاسی، 5(4)، 7-39.
چندلر، دنیل.(1394). مبانی نشانهشناسی، مترجم: مهدی پارسا، تهران: انتشارات سوره مهر.
خدادادی مترجم زاده،محمد.(1395). عکس: «چالش دلالت عینی و مفهوم ضمنی». نشریه هنرهای زیبا - هنرهای تجسمی،21(3) .65-74.
سجودی، فرزان.(1395). نشانهشناسی کاربردی، تهران: نشر علم.
________(1398). نشانه شناسی: نظریه و عمل: مجموعه مقالات/فرزان سجودی، تهران: نشر علم.
شریفی، غزاله.(1386)، بررسی نشانه شناسی لباس در فیلمهای سینمایی، کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء-دانشکده هنر، تهران.
صفرینژاد، مرضیه.(1392). نشانه شناسی لباس تئاتر، تهران: انتشارات سروش.
عبداللهیان، حمید؛ حسنی، حسین. (1388). «کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانهشناختی بازنمایی گفتمان «ایرانی-اسلامی»در آگهیهای تجاری تلویزیون در ایران». فصلنامه علوم اجتماعی ،47، 125-159.
قاسمیاندستجردی، پروانه؛ محمدی اردکانی، جوادعلی.(1397).«نقش رنگ سیاه و سفید در طراحی لباس فیلم مبتنی بر نشانه شناسی رولان بارت(مطالعه موردی: فیلم آناکارنینا و بانوی زیبای من)».نشریه هنر های زیبا-هنرهای نمایشی و موسیقی، 24(3)، 73-80 .
گلشن، گلناز.(1393). لباس در تئاتر، تهران: انتشارات تالار کتاب.
مونسیسرخه، مریم. (1391). «بازخوانی نظام لباس ایرانی(با تاکید بر رویکرد پساساختارگرایی بارت)». نشریه پژوهش هنر دانشگاه اصفهان، 2(3). 37-46.