امیری، سیروس، و فلاح، بهمن. (1398). «تحلیل عملکرد شگردهای ادبی در داستان کوتاه گرگ اثر هوشنگ گلشیری». ادب فارسی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران)، 9(2 (پیاپی 24) )، 117-132.
بارانی، محمد. جعفری قورتانی، زهره. (1391). «شخصیت پردازی در داستان کوتاه گرگ اثر هوشنگ گلشیری». پژوهشهای ادبی و بلاغی. مشهد: دانشگاه فردوسی.
بنی طالبی امین، میرزاییان پریوش. (۱۳۹۹). «تصویر شخصیت اصلی در داستانهای کوتاه هوشنگ گلشیری بعد از انقلاب اسلامی». زبان و ادبیات فارسی. ۲۸ (۸۹) :۵۳-۷۷.
رایس جین. (1387). گردابی چنین هایل. ترجمه گلی امامی. تهران: کتاب پنجره.
جعفری، زهره. (1391). بررسی عناصر داستانی در پنج داستان کوتاه هوشنگ گلشیری. پایان نامهی کارشناسی ارشد. دانشکدهی ادبیات دانشگاه سیستان و بلوچستان.
کاظمی، معراج. ملکی، ناصر. فلاح، بهمن. (1395). «خوانشی روانکاوانه از داستان کوتاه گرگ اثر هوشنگ گلشیری». جستارهای ادبی. مشهد: دانشگاه فردوسی.
گلشیری، هوشنگ.(1382). نیمۀ تاریک ماه. تهران: نیلوفر.
میرعابدینی، حسن. (1395). صد سال داستاننویسی در ایران. تهران: چشمه.
نظری منظم, هادی. (1400). چند مؤلفه پسااستعماری در رمان موسم الهجرة الى الشمال طیب صالح. مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی، 1 (2)، 203-228.
نکویان جزی، نسرین. (1393). «جنون، هویت جنسی وسلطه: خوانش فوکویی رمان دریای پهناور سارگاسو اثر جین رایس». فاضل اسدی امجد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
وفا, امیرحسین. (1400). در جستجوی سخن فرودست در ادبیات تطبیقی. مطالعات بین رشته ای ادبیات، هنر و علوم انسانی، 1 (2)، 63-82.
Ashcroft, B. Gareth G, and Helen T. (2013). Post-Colonial Studies: The Key Concepts. London: Routledge.
Bhabha, H. (1994). The Location of Culture. London and New York: Routledge.
Bronte, Ch. (1897). Jane Eyre. London: Service & Paton.
Castells, M. and Castells, M. (2004). The Power of Identity. Malden, Mass.: Blackwell Publishing.
Fanon, F. (1952). Black Skin, White Masks. New York: Grove Press.
Fanon, F. (1965). A dying colonialism. Trans. Haakon Chevalier. Grove Press.
Jary, D., and Jary, J. (2008). Collins Dictionary of Sociology. London: HarperCollins.
Gandhi, L. (1998). Postcolonial Theory: A Critical Introduction. Columbia University press.
Gilbert, S. M., & Gubar, S. (1979). The Madwoman in the Attic: the woman writer and the nineteenth-century literary imagination. Yale University Press.
Morton, S. (2003). Gayatri Chakrovorty Spivak. London: Routledge.
Moosavinia, S. R., Azarpanah, A., & Joukar, M. (2017). Indeterminacy, Discovery and Polyphony in Houshang Golshiri's Short Stories. Persian Literary Studies Journal, 6(9), 23-43.
Rhys, J. (1965). Wide Sargasso Sea. London: Penguin Books.
Spivak, G. Ch. (1985). "Three Texts of three women and a critique of Imperialism”. Critical Inquiry(xii)Autumn, pp.243-61. New York: Routledge.