جهانیشدن فرآیند پیچیدهای است که یکی از شاخصهای دهههای پایانی قرن بیستم و مهمترین چالش قرن بیستویکم به شمار میآید. تأثیرات این پدیده بسیار وسیع و گسترده است به صورتی که تمامی ابعاد زندگی جوامع انسانی را در عرصههای مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تحت تأثیر قرار داده است. این پژوهش تلاش دارد تا ضمن بیان تاریخچه جهانی شدن و مفهومسازی آن با بررسی بینش و نگرش دانشجویان کرد دانشگاه گیلان نسبت به موسیقی کردی، به تحلیل نسبت جهانی شدن با پدیده قومیت بپردازد. بر اساس یافتههای این پژوهش، جهانیشدن، با فروریزی مرزهای مکانی، زمانی، سیاسی و جغرافیایی امکان دسترسی افراد به منابع متعدد معنا را فراهم میسازد و زمینه بروز و شنیده شدن صداهای مختلف، از جمله صداهای حاشیهای را فراهم میکند و از این رو منجر به بازاندیشی در هویتهای قومی و بازسازی آنها خواهد شد.
محمدپور, احمد, & حسنپور, تافگه. (1391). جهانی شدن و بازنمایی هویت فرهنگی در موسیقی کردی (بررسی الگوهای مصرف موسیقی دانشجویان کرد دانشگاه گیلان). پژوهشهای انسانشناسی ایران, 2(2), 116-89. doi: 10.22059/ijar.2013.50668
MLA
احمد محمدپور; تافگه حسنپور. "جهانی شدن و بازنمایی هویت فرهنگی در موسیقی کردی (بررسی الگوهای مصرف موسیقی دانشجویان کرد دانشگاه گیلان)", پژوهشهای انسانشناسی ایران, 2, 2, 1391, 116-89. doi: 10.22059/ijar.2013.50668
HARVARD
محمدپور, احمد, حسنپور, تافگه. (1391). 'جهانی شدن و بازنمایی هویت فرهنگی در موسیقی کردی (بررسی الگوهای مصرف موسیقی دانشجویان کرد دانشگاه گیلان)', پژوهشهای انسانشناسی ایران, 2(2), pp. 116-89. doi: 10.22059/ijar.2013.50668
VANCOUVER
محمدپور, احمد, حسنپور, تافگه. جهانی شدن و بازنمایی هویت فرهنگی در موسیقی کردی (بررسی الگوهای مصرف موسیقی دانشجویان کرد دانشگاه گیلان). پژوهشهای انسانشناسی ایران, 1391; 2(2): 116-89. doi: 10.22059/ijar.2013.50668