جامعه مدرن، نوع روابط افراد با فضاهای شهری و سبک زندگی روزمره را تغییر داده است، حضور در فضاهای اجتماعی و برقراری ارتباط یکی از نیازهای انسان امروزی است. این نیاز در اولین قدم خود را در کنشهای روزمره نشان میدهد. در این پژوهش، شیوه زندگی 35 دختران دانشجو شامل روابط خانوادگی، روابط اجتماعی، نحوه گذراندن زندگی روزمره، ارزشهای مطلوب و هنجارهای مورد تبعیتشان و شیوههای رفتاری در شهرستان رفسنجان مورد توجه بوده است. دادهها با استفاده از روش کیفی و از خلال مصاحبههای فردی و گروهی و یادداشت برنامه فعالیتهای روزانه جمعآوری شدند. با فن تحلیل محتوای موضوعی، هویت فرهنگی این دختران یعنی میزان و نحوه استفاده از سرمایههای فرهنگی و اجتماعی فضاهای پیرامونی مورد مطالعه قرار گرفت. با تحلیل دادهها به این نتیجه رسیدیم که در فرهنگ رفسنجان برای دختران هنجارها و ممنوعیتهایی در متن جامعه تعیین شده است. علاوه بر وجود موانع حضور در فضاهای عمومی شهر، عدم برنامهریزی برای زندگی روزمره و اهمیت نداشتن آن در میان دختران مورد مطالعه به چشم میخورد. آنها هیچگونه ایده، نظم و یا هدف خاصی برای سپری کردن زندگی روزمره و حضور یافتن در عرصه عمومی ندارند.
نرسیسیانس, امیلیا, & اوحدی, یاسمن. (1392). هویت و زندگی روزمره دختران در فضاهای عمومی شهر مطالعه دختران دانشجوی رفسنجان. پژوهشهای انسانشناسی ایران, 3(1), 68-51. doi: 10.22059/ijar.2013.50673
MLA
امیلیا نرسیسیانس; یاسمن اوحدی. "هویت و زندگی روزمره دختران در فضاهای عمومی شهر مطالعه دختران دانشجوی رفسنجان", پژوهشهای انسانشناسی ایران, 3, 1, 1392, 68-51. doi: 10.22059/ijar.2013.50673
HARVARD
نرسیسیانس, امیلیا, اوحدی, یاسمن. (1392). 'هویت و زندگی روزمره دختران در فضاهای عمومی شهر مطالعه دختران دانشجوی رفسنجان', پژوهشهای انسانشناسی ایران, 3(1), pp. 68-51. doi: 10.22059/ijar.2013.50673
VANCOUVER
نرسیسیانس, امیلیا, اوحدی, یاسمن. هویت و زندگی روزمره دختران در فضاهای عمومی شهر مطالعه دختران دانشجوی رفسنجان. پژوهشهای انسانشناسی ایران, 1392; 3(1): 68-51. doi: 10.22059/ijar.2013.50673