ایزدی، حسن. (1394). گردشگری غذا، فرصتی برای توسعه پایدار روستایی در ایران. پژوهشهای روستایی، 6 (1)، 65-96.
آقاابراهیمی، هاجر. (1395). نقش نظام خوراک به مثابه ی یک نظام نشانه ای با نگاهی به 10 فیلم از سینمای ایران. نامه هنرهای نمایشی و موسیقی، 6 (12)، 35-51.
برومبرژه، کریستیان. (1393). عادات غذایی و مرزهای فرهنگی در شمال ایران. در : زبیده، سامی، ریچارد تاپر(1393). «ما همانی هستیم که میخوریم». ترجمه و ویرایش معصومه ابراهیمی. چاپ اول، تهران: فرهامه.
جعفری مهرآبادی، مریم.، اکبری، مجید.، عطایی، فرزانه. و رازقی، فرزانه. (1396). مدلیابی ساختاری-تفسیری عوامل موثر بر توسعه گردشگری غذا (نمونه موردی: شهر رشت)، مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشم انداز جغرافیایی)، 12 (3)، 681-698.
جعفریدهقی، محمود.، خلیلی پور، نازنین. و جعفریدهقی، شیما. (1393). زبانها و گویشهای ایرانی (گذشته و حال). تهران: مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی.
چقلوند، محمد.، امیدوار، نسرین.، ودادهیر، ابوعلی. و رفیعفر، جلالالدین. (1397). غذا، جنسیت و قدرت: مطالعه اتنوگرافیک در میان عشایر لک لرستان، علوم اجتماعی (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 15 (2)، 33-71.
حسینی، هدایت. و حقیقیانرودسری، آرزو. (1396). بازاندیشی در جایگاه غذاهای سنتی، علوم تغذیه و صنایع غذایی ایران، 1 (12)، 135-136 .
زبیده، سامی. و تاپر، ریچارد. (1393). ما همانی هستیم که میخوریم. ترجمه و ویرایش معصومه ابراهیمی. چاپ اول، تهران: فرهامه.
شهیدی، علی. (1393). آبگوشت در آوند فرهنگ ایرانی. مجله انسانشناسی (نامه انسانشناسی)، 12 (21)، 45-77.
صفری پاسکه، رویا. (1393). فرهنگ برنج در زبان گیلکی. رشت: انتشارات ایلیا.
علیزاده اقدم، محمدباقر. (1391). تحلیل جامعهشناختی سبک غذایی شهروندان تبریزی، رفاه اجتماعی، 12 (44)، 285-318.
فروزه، محمدرحیم.، حشمتی، غلامعلی. و بارانی، حسین. (1395). دانش سنتی بهره برداری از گیاهان خودرو در تهیه خوراک (نمونه موردی: عشایر مرتع دیلگان) دانشهای بومی ایران، 3 (5)، 23-58.
فرهادی، کاوه.، و سالمی قمصری، مرتضی. (1393). مدیریت دانش نگهداری خوراک در ایران (مورد مطالعه: طبقهبندی سنتی خوراک)، دانشهای بومی ایران، 1 (1)، 203-227.
قادرزاده، امید. و غلامی، احمد. (1392). مطالعه کیفی دلالتهای معنایی غذا و تناول آن نزد زنان، زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 11 (2)، 153-169.
مداحی مشیزی، جواد.، جهانشاهی افشار، علی. و گوزل، رافائیلوونا. (1395). دانش بومی و سنتی خوراک: درآمدی بر نشانهشناسی غذا و آداب مربوط به آن از منظر دین. دانش های بومی ایران، 3 (6)، 153-210.
منصوری مقدم، منصور. و قاسمی، یارمحمد. (1397). مطالعه مردمشناختی نظام غذایی عشایر استان ایلام. نامه انسانشناسی، 15(26), 157-183.
نودهی، کبری. وکیلی، هادی. (1394). دکانهای غذایی و غذاهای آماده در ایران دوره اسلامی (قرن دوم تا هفتم هجری). تاریخ و فرهنگ (مطالعات اسلامی)، 47 (95)، 55-83.
نودهی، کبری. وکیلی، هادی. (1390). آداب خوراک در ادبیات عارفان و صوفیان ایران تا پایان قرن هفتم هجری. ادیان و عرفان (مقالات و بررسیها)، 44 (2)، 127-142.
همایی، جلال الدّین. (1368). فنون بلاغت و صناعات ادبی، چاپ ششم. تهران: نشر هما.
Cardon, P. (2019). Quand manger fait société. Lille : Presses Universitaire du Septentrion.
Cavanaugh, J., Riley, K. C. and Karrebaek, M. S. (2018). Food and Language: Production, Consumption, and Circulation of Meaning and Value. Annual Review of Anthropology, Vol. 47, pp. 17-32, 2018
Consalès, J., Guiraud, N. and Siniscalchi, V. (2022). Les expériences du « local ». Variations et tensions autour de l’alimentation locale dans la région marseillaise. Natures Sciences Sociétés.
Douglas, M. (2008). Food in the Social Order: Studies of Food and Festivities in Three American Communities, Routledge.
Fischler, C. (2008).
Manger. Français, Européens et Américains face à l'alimentation, avec Estelle Masson, Paris :
Odile Jacob.
Fischler, C. (2013).
Les Alimentations particulières : Mangerons-nous encore ensemble demain ?, Paris :
Odile Jacob.
Harbottle, L. (2004). Food for health, food for wealth: the performance of ethnic and gender identities in Iranian settlers in Britain. New York: Berghahn Books
Harris, M. (1998). Good to Eat: Riddles of Food and Culture. Illinois: Waveland Press. (Originally published in 1985 by Simon and Schuster; reprinted in 1987 by Simon & Schuster as The Sacred Cow and the Abominable Pig)
Harris, M. ; Ross, E. B., eds. (1987). Food and Evolution: Towards a Theory of Human Food Habits. Philadelphia: Temple University Press.
Hope, J. (2019). « Qui vient manger ? Sémiotique alimentaire humaine et autre-qu’humain », CuiZine, vol. 10, n° 1, 2019.
Lévi-Strauss, C. (1964). Mythologiques, t. I : Le Cru et le Cuit, Paris : Plon.
Lévi-Strauss, C. (1967). Mythologiques, t. II : Du miel aux cendres, Paris : Plon.
Lévi-Strauss, C. (1968). Mythologiques, t. III : L'Origine des manières de table. Paris : Plon.
Malota, E. and Mucsi, A. (2021). Tasting a new culture: adjustment to a foreign culture through traditional local cuisine. Pages 209-229 | Published online: 16 Nov 2021. https://doi.org/10.1080/15528014.2021.2001619
Miguel Cuj, L. G. and Yates-Doerr, E. (2021) “Cultures of Nutrition: Classification”, Food Policy, and Health, Medical Anthropology, 40:1, 79-97.
Schutkowski, H. (2006) Human Ecology: Bio-cultural Adaptations in Human Communities, New York: Springer.
Silva, A. J. M (2013), Un ingrédient du discours, Discours et pratiques alimentaires en Méditerranée (vol. 1), Édilivre-Aparis, Saint Denis, p. 157-188.
Stano, S., and Bentley, A. (2022). Food for Thought: An Introduction. In: Stano, S., Bentley, A. (eds) Food for Thought. Numanities - Arts and Humanities in Progress, vol 19.
Volli, U. (2022). Alimentation: A General Semiotic Model of Socialising Food. In: Stano, S., Bentley, A. (eds) Food for Thought. Numanities - Arts and Humanities in Progress, vol 19.
Young, M. W. (1979) Ethnography of Malinowski: Trobriand Islands, 1915-18 Paperback, Routledge.
Zubaida, S., and Tapper, R. (1994). Culinary Cultures of the Middle, London, New York: I. B. Tauris.